Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
![](https://www.foodpro-network.nl/storage/news/825/conversions/Unilever-3-main.jpg)
bron: FoodPro Network
Unilever zwakt een aantal duurzaamheidsdoelen af, waaronder de belofte om vanaf volgend jaar het verbruik van nieuw plastic te hebben gehalveerd. Nu mikt Unilever op een vermindering van het plasticverbruik van 30 procent in 2026.
Unilever schuift ook het moment voor zich uit waarop alle verpakkingen van herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar plastic moeten zijn gemaakt. Aanvankelijk wilde Unilever dit in 2025 voor elkaar hebben. Voor harde plastics, bijvoorbeeld voor shampooflessen, is de deadline nu op 2030 gesteld. Vijf jaar later moeten flexibele plastic verpakkingen, zoals voor zakken wasmiddel, ook herbruikbaar of biologisch afbreekbaar zijn.
Unilever noemt het terugdringen van het plasticverbruik op zijn eigen site belangrijk. Veel van het verpakkingsmateriaal komt namelijk als afval op straat of in de natuur terecht. Maar in een toelichting op de eerstekwartaalcijfers zei de onlangs aangetreden topman Hein Schumacher dat het verminderen van plasticverpakkingen erg lastig is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan