Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
bron: FoodPro Network
Unilever zwakt een aantal duurzaamheidsdoelen af, waaronder de belofte om vanaf volgend jaar het verbruik van nieuw plastic te hebben gehalveerd. Nu mikt Unilever op een vermindering van het plasticverbruik van 30 procent in 2026.
Unilever schuift ook het moment voor zich uit waarop alle verpakkingen van herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar plastic moeten zijn gemaakt. Aanvankelijk wilde Unilever dit in 2025 voor elkaar hebben. Voor harde plastics, bijvoorbeeld voor shampooflessen, is de deadline nu op 2030 gesteld. Vijf jaar later moeten flexibele plastic verpakkingen, zoals voor zakken wasmiddel, ook herbruikbaar of biologisch afbreekbaar zijn.
Unilever noemt het terugdringen van het plasticverbruik op zijn eigen site belangrijk. Veel van het verpakkingsmateriaal komt namelijk als afval op straat of in de natuur terecht. Maar in een toelichting op de eerstekwartaalcijfers zei de onlangs aangetreden topman Hein Schumacher dat het verminderen van plasticverpakkingen erg lastig is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
13 jan Picnic gaat distributie vanuit Heerenveen en Apeldoorn naar Zwolle verhuizen
-
13 jan Agristo bouwt nieuwe fabriek in Verenigde Staten
-
13 jan Fastfoodrestaurants hebben last van zuinige consument
-
13 jan Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
13 jan De voordelen van ERP voor voedingsmiddelenbedrijven
-
10 jan Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
10 jan Duurzaam melkveebedrijf doet het ook economisch beter volgens WUR
-
10 jan Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
09 jan Milcobel rondt verkoop Ysco aan Davidson Kempner af
-
09 jan Nestlé introduceert vloeibaar espressoconcentraat in de Verenigde Staten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan