PepsiCo voorkomt omzetdaling met prijsverhogingen
bron: FoodPro Network
PepsiCo wist een omzetdaling in het tweede kwartaal van dit jaar te voorkomen met prijsverhogingen. De omzet van het bedrijf groeide met 1,9 procent tot 22,5 miljard dollar (20,8 miljard euro).
Het verkoopvolume, ofwel het aantal verkochte producten, daalde met 3 procent in het afgelopen kwartaal. Dat is de achtste kwartaaldaling op rij. PepsiCo heeft al tijden last van de hoge inflatie, waardoor consumenten sneller voor goedkopere huismerken kiezen in de supermarkt. Daarbij kopen consumenten sowieso minder snacks en frisdrank. PepsiCo meldde donderdag dat de vraag naar zijn snacks in Noord-Amerika gedurende het kwartaal gedempt was.
Toch groeide de nettowinst van het Amerikaanse bedrijf met 12 procent tot 3 miljard dollar, iets hoger dan marktkenners hadden verwacht. Het omzetcijfer was echter beneden de verwachtingen.
Ramon Laguarta, topman van PepsiCo, wil in de tweede helft van dit jaar meer gaan inzetten op marketing, promoties en reclame om de omzet te stuwen. Hij verwacht wel dat consumenten voorlopig budgetbewust blijven en dat de groei verder afzwakt.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
04 nov Dunkin'-donuts blijven in Nederland dankzij succesvolle doorstart
-
04 nov Kleinere verpakkingen zorgen voor minder overconsumptie en voedselverspilling
-
04 nov Jumbo introduceert nieuw foodmerk in Nederland en België
-
04 nov Thuisbezorgd opent nieuw kantoor
-
04 nov TGI Fridays vraagt uitstel van betaling aan
-
04 nov Supermarkten halen Ligakoeken uit schappen om stukjes metaal
-
04 nov Consumentenbond: Minder prijsverschil tussen biologische en gangbare voeding
-
04 nov Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
01 nov FNV ontvangt honderden meldingen van agressie bij zelfscankassa's
-
01 nov Winkeliers zetten meer om, wel daling in supermarkten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan