Verkopen McDonald's omlaag door zuinige consument en boycot
bron: FoodPro Network
McDonald's heeft zijn verkopen in het tweede kwartaal voor het eerst sinds het begin van de coronapandemie in 2020 zien dalen. De keten merkt dat mensen verspreid over de wereld na jaren met sterke prijsstijgingen toch bezuinigen op hamburgers en andere snacks. Ook blijft het bedrijf last houden van de anti-Israëlboycot, waarvan meerdere Amerikaanse bedrijven al een tijd last hebben.
De totale omzet van McDonald's bedroeg net geen 6,5 miljard dollar, iets minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarbij werd in winkels die al meer dan een jaar open zijn 1 procent minder verkocht. Eerder lukte het McDonald's nog om de verkopen te blijven opvoeren hoewel de inflatie flink opliep.
Ook in de Verenigde Staten zelf gingen de verkopen dit keer omlaag. Eerder dit jaar kwam McDonald's op zijn thuismarkt nog met een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat McDonald's voor hen nog steeds een betaalbare optie is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 dec Consumenten geven 2,5 procent minder uit aan voedings- en genotmiddelen
-
06 dec Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
06 dec Bas Roelofs wordt nieuwe CEO van Signature Foods
-
06 dec Wat komt er kijken bij specificatiebeheer?
-
06 dec Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
06 dec Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
05 dec AB InBev Nederland stelt nieuwe algemeen directeur aan
-
05 dec Bonden schorten stakingen bij Heineken op
-
05 dec Aantal bezorgers in vier jaar tijd met 75 procent gestegen
-
05 dec Supermarkten maken schapruimte vrij voor shakes en eiwitrepen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan