Verkopen McDonald's omlaag door zuinige consument en boycot

bron: FoodPro Network
McDonald's heeft zijn verkopen in het tweede kwartaal voor het eerst sinds het begin van de coronapandemie in 2020 zien dalen. De keten merkt dat mensen verspreid over de wereld na jaren met sterke prijsstijgingen toch bezuinigen op hamburgers en andere snacks. Ook blijft het bedrijf last houden van de anti-Israëlboycot, waarvan meerdere Amerikaanse bedrijven al een tijd last hebben.
De totale omzet van McDonald's bedroeg net geen 6,5 miljard dollar, iets minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarbij werd in winkels die al meer dan een jaar open zijn 1 procent minder verkocht. Eerder lukte het McDonald's nog om de verkopen te blijven opvoeren hoewel de inflatie flink opliep.
Ook in de Verenigde Staten zelf gingen de verkopen dit keer omlaag. Eerder dit jaar kwam McDonald's op zijn thuismarkt nog met een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat McDonald's voor hen nog steeds een betaalbare optie is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Workshop Verpakkingsmaterialen
-
23 apr ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
23 apr Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
22 apr Food & Beverage Business Event | 24 april 2025 in Nieuwegein
-
22 apr Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
22 apr 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
22 apr De kracht van kwetsbaar leiderschap
-
18 apr Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
18 apr Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan