Just Eat Takeaway krijgt minder bestellingen door concurrentie

bron: FoodPro Network
Just Eat Takeaway, heeft in de eerste helft van het jaar minder bestellingen ontvangen, ondanks een groei van het aantal orders afgelopen kwartaal in Noord-Europa. Het bedrijf had onder meer last van concurrentie. In Noord-Amerika heeft Just Eat Takeaway er ook last van dat eten duurder is geworden.
Het aantal bestellingen kwam het afgelopen half jaar uit op 446 miljoen, een daling van 5 procent. In Noord-Europa, waaronder Nederland, bleef het aantal bestellingen gelijk op 136 miljoen. In Noord-Amerika kwamen 9 procent minder bestellingen binnen.
Dat het aantal bestellingen in Noord-Europa in het tweede kwartaal groeide, komt volgens de maaltijdbezorger doordat het bedrijf in meer steden ging bezorgen. Daarnaast zijn de openingstijden verruimd.
De omzet van Just Eat is in de eerste zes maanden van dit jaar iets gedaald. De omzet kwam uit op ongeveer 2,6 miljard euro, 1 procent minder dan in het eerste half jaar van 2023. Onderaan de streep leed het bedrijf een nettoverlies van 301 miljoen euro.
Laatste nieuws
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Workshop Verpakkingsmaterialen
-
23 apr ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
23 apr Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
22 apr Food & Beverage Business Event | 24 april 2025 in Nieuwegein
-
22 apr Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
22 apr 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
22 apr De kracht van kwetsbaar leiderschap
-
18 apr Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
18 apr Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan