Omzet voedingsspeciaalzaken stijgt met 9,6 procent

bron: AccountancyWorld
De omzet van de Nederlandse detailhandel is in juli met 2,6 procent gestegen vergeleken met een jaar eerder, meldt het CBS. Winkeliers zagen het volume gemiddeld met 2,1 procent stijgen. Verder werd online 10,8 procent meer omgezet.
Volgens het CBS ging in de non-foodsector, winkels waar geen levens- en genotmiddelen worden verkocht, de omzet met 3,4 procent omhoog. Het verkoopvolume was 4,2 procent hoger dan een jaar eerder. Drogisterijen, kledingwinkels, winkels in schoenen en lederwaren en winkels in doe-het-zelfartikelen inclusief keukens en vloeren hebben in juli meer omgezet. Winkels in recreatie-artikelen, consumentenelektronicawinkels en meubelwinkels zagen de omzet dalen.
Winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden in juli 1,1 procent meer omzet. Het verkoopvolume was 2 procent lager. De omzet van supermarkten bleef nagenoeg gelijk en de omzet van speciaalzaken was 9,6 procent hoger.
Webwinkels hebben 13,6 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, was 6,9 procent hoger.
Volgens het CBS zijn de omzetcijfers gecorrigeerd voor de samenstelling van kalenderdagen in juli. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen. Zonder deze correctie was de omzet van de detailhandel 3,6 procent hoger dan in juli 2023.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan