Koffiebedrijf Miko zet meer om

bron: FoodPro Network
Het Belgische bedrijf Miko, dat is gespecialiseerd in de levering van koffieservice aan bedrijven, horeca bedrijven en instellingen, heeft in de eerste helft van 2024 een omzet gerealiseerd van 138,1 miljoen euro. Dat betekent een groei van 12% op voortgezette activiteiten. De nettowinst steeg met 36% naar 3,7 miljoen euro.
Miko heeft dochterbedrijven in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen, Tsjechië, Slowakije en Australië. Binnen de kernactiviteiten werden in alle landen goede resultaten behaald. Er werd voor 13 miljoen euro geïnvesteerd in materiële vaste activa. Dit betreft vooral commerciële investeringen in koffiemachines die bij klanten in huur of bruikleen worden geplaatst.
Het bedrijf boekte een uitzonderlijke opbrengst van 5 miljoen euro die voortkomt uit het verkopen van de kunststofverwerkingsafdeling Miko Pac aan het Duitse Paccor. Daar werd destijds op basis van een businessplan bedongen dat nog een earn-out verdiend kon worden van 5 miljoen euro op de resultaten van 2023.
Eind mei besloot Miko om dochterbedrijf SAS dat zich volledig focuste op koffie onder private labels aan supermarkten te verkopen aan het investeringsbedrijf Nimbus.
Laatste nieuws
-
20 mrt Zuivelhoeve neemt merkrechten van Heldro IJs over
-
20 mrt Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Slagers worstelen met stijgende prijzen van rundvlees
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt Wat is het verschil tussen glutenvrij en glutenbevattende granen?
-
20 mrt 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Whole Foods over food trends in 2025
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan