Minder omzet McDonald's

bron: FoodPro Network
McDonald's blijft last houden van consumenten wereldwijd die zuiniger aan zijn gaan doen. McDonald's verdiende het afgelopen kwartaal 1,5 procent minder dan een jaar eerder, wat het slechtste resultaat is sinds het begin van de coronacrisis. Over de hele wereld zoeken consumenten naar alternatieven voor de afgelopen jaren snel in prijs gestegen Big Macs, frietjes en andere snacks.
In de Verenigde Staten krabbelden de verkopen wel weer wat op na de daling van een kwartaal eerder, geholpen door een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat de keten voor hen nog steeds een betaalbare optie is. De deal wordt verlengd tot in december en topman Chris Kempczinski zegt dat de focus blijft liggen op betaalbaarheid nu consumenten prijsbewust omgaan met hun eten.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
27 jun Sterke toename in productie en verkoop van tonijn onder MSC-label
-
27 jun Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan