Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing

bron: FoodPro Network
Nestlé heeft plannen gepresenteerd om groei te stimuleren en te versnellen. Daarvoor worden de investeringen in reclame en marketing tegen eind 2025 opgevoerd tot 9% van de omzet. Tegelijk gaat het bedrijf werken aan kostenbesparingen van tenminste 2,5 miljard Zwitserse frank boven bestaande initiatieven tegen eind 2027 om de extra investeringen te kunnen financieren.
Op de middellange termijn streeft Nestlé naar een organische omzetgroei van 4% of meer met een onderliggende operationele winstmarge van 17% of meer. Nestlé wil gericht investeren in winnende merken en groeiplatformen, meer gerichte innovaties doorvoeren om een grotere impact te genereren en segmenten waarin het bedrijf onvoldoende presteert systematisch aanpakken.
Nestlé zal de investeringen in reclame en marketing opvoeren. Er is al begonnen met belangrijke initiatieven op het gebied van inkoop, commerciële investeringen en structurele kosten. Nestlé zal ook de digitale transformatie versnellen om een bedrijf te worden aangestuurd door data en AI. Nestlé belooft er tevens voor te zorgen dat duurzaamheid in de activiteiten is verankerd.
De water- en drankenactiviteiten van Nestlé worden vanaf 1 januari 2025 een wereldwijd zelfstandig bedrijf.
Meer over
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan