Vergelijkbare omzet Greenyard stijgt met 6,1 procent

bron: FoodPro Network
Greenyard heeft in de eerste helft van het boekjaar 2024-2025 een netto-omzet gerealiseerd van 2,641 miljard euro. De vergelijkbare omzet groeide met 6,1%. De afzetvolumes waren 2,9% hoger.
Het aangepast bedrijfsresultaat EBITDA steeg met 4,6% naar 94,4 miljoen euro. Het nettoresultaat was met 1,2 miljoen lager dan vorig jaar, als gevolg van verdere herstructureringskosten, hogere afschrijvingen en winst op de verkoop van materiële vaste activa vorig jaar.
De netto omzet van de versdivisie groeide met 6,5% tot 2,164 miljard euro. Dit is voornamelijk dankzij hogere volumes en een stijging van de inkomsten uit geïntegreerde klantenrelaties.
Bij de divisie voor langer houdbare producten nam de omzet met 4,5% toe tot 476,7 miljoen euro. Dit is voornamelijk het gevolg van de op jaarbasis doorgevoerde prijsverhogingen vanwege gestegen kosten met name bij de diepvriesproducten. Dit wordt deels gecompenseerd door een negatief volume-effect van 4,3% vanwege een lagere afzet binnen het foodservicekanaal bij diepvriesproducten en lagere groentevolumes bij bereide producten. De verwerkings- en verpakkingsvolumes in de divisie zijn weer in lijn met vorig jaar na een inhaalbeweging in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar.
Greenyard houdt vast aan het doel voor de wat langere termijn van een omzet van 5,4 miljard euro in boekjaar 2025-2026 en een aangepast bedrijfsresultaat tussen 200 miljoen en 210 miljoen euro over dat boekjaar.
Laatste nieuws
-
26 mrt Dekamarkt en Plus stoppen met laagste prijsbeloftes
-
26 mrt 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
26 mrt Voedingsindustrie krijgt mogelijkheden voor kortere opleidingstrajecten medewerkers
-
26 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
26 mrt Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
-
25 mrt Voedselverspilling bij meetings en lunches
-
25 mrt Vandemoortele neemt de Europese margarine- en spreadsdivisie van Bunge over
-
25 mrt DSM-Firmenich, Nutricia en FrieslandCampina vroegen veel octrooien aan
-
25 mrt Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%
-
25 mrt Spadel investeert in Something & Nothing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan