Aldi heeft ambitieuze groeiplannen in Verenigde Staten
bron: FoodPro Network
Aldi heeft ambitieuze groeiplannen in de Verenigde Staten. De in Duitsland gevestigde keten heeft 2.400 winkels in 38 staten en investeert 9 miljard dollar om de komende vijf jaar 800 extra winkels te openen.
“Aldi groeit sneller dan ooit tevoren”, aldus Dave Rinaldo, CEO van Aldi USA, tijdens de jaarlijkse beurs van de Private Label Manufacturers Association (PLMA), die van 17 tot 19 november in Chicago werd gehouden.
Veel van deze leverancierspartners exposeerden op de PLMA-expo, die 15% groter was dan in 2023 met een recordaantal van 1.800 exposanten. Fabrikanten presenteerden innovaties die voorheen niet beschikbaar waren voor private label, waaronder culinair geïnspireerde heat-and-eat-maaltijden, kruiden en zoute snacks.
De vernieuwde strategie van Aldi omvat onder meer het maken van langetermijnafspraken met leveranciers. Aldi werkt samen en heeft het over de cruciale rol die leveranciers in de bedrijfsvoering spelen, aldus Rinaldo.
De CEO daagt leveranciers daarnaast uit om te komen met innovatieve producten waar consumenten enthousiast van worden en krimpflatie tegen te gaan.
Laatste nieuws
-
06 dec Consumenten geven 2,5 procent minder uit aan voedings- en genotmiddelen
-
06 dec Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
06 dec Bas Roelofs wordt nieuwe CEO van Signature Foods
-
06 dec Wat komt er kijken bij specificatiebeheer?
-
06 dec Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
06 dec Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
05 dec AB InBev Nederland stelt nieuwe algemeen directeur aan
-
05 dec Bonden schorten stakingen bij Heineken op
-
05 dec Aantal bezorgers in vier jaar tijd met 75 procent gestegen
-
05 dec Supermarkten maken schapruimte vrij voor shakes en eiwitrepen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan