Ikea introduceert nieuwe falafelbal

Het best verkopende product van Ikea, de gehaktbal, wordt veertig jaar oud. Dat jubileum vieren de Zweden met de introductie van de falafelbal. 

In 1960 startte Ingvar Kamprad met het eerste Ikea restaurant, 25 jaar later volgde dan de creatie van de eigen gehaktbal. Al snel werd de bekende gehaktbal een wereldwijd succes. Ikea verkoopt er wereldwijd bijna anderhalf miljard per jaar. In 2006 begon de keten de balletjes ook echt te verkopen in zijn Swedish Food Market, samen met sauzen en andere Zweedse producten.

In 2015 was er eerst de kipbal, later datzelfde jaar volgde de groentebal. Met de toevoeging van falafel wil Ikea het aandeel plantaardig eten verhogen en en wil het meer mensen inspireren om voor plantaardig te kiezen.

“Onze meubels verkopen we plat, maar ons eten is mooi rond gevormd”, aldus Ikea in een persbericht. Ikea is een van de grootste restaurantketens ter wereld met 473 restaurants en jaarlijks 710 miljoen gasten in 63 markten.

Laatste nieuws