Ikea introduceert nieuwe falafelbal

bron: FoodPro Network
Het best verkopende product van Ikea, de gehaktbal, wordt veertig jaar oud. Dat jubileum vieren de Zweden met de introductie van de falafelbal.
In 1960 startte Ingvar Kamprad met het eerste Ikea restaurant, 25 jaar later volgde dan de creatie van de eigen gehaktbal. Al snel werd de bekende gehaktbal een wereldwijd succes. Ikea verkoopt er wereldwijd bijna anderhalf miljard per jaar. In 2006 begon de keten de balletjes ook echt te verkopen in zijn Swedish Food Market, samen met sauzen en andere Zweedse producten.
In 2015 was er eerst de kipbal, later datzelfde jaar volgde de groentebal. Met de toevoeging van falafel wil Ikea het aandeel plantaardig eten verhogen en en wil het meer mensen inspireren om voor plantaardig te kiezen.
“Onze meubels verkopen we plat, maar ons eten is mooi rond gevormd”, aldus Ikea in een persbericht. Ikea is een van de grootste restaurantketens ter wereld met 473 restaurants en jaarlijks 710 miljoen gasten in 63 markten.
Laatste nieuws
-
16 sep Colruyt rolt eerste slimme winkelwagen uit
-
16 sep Euroma heeft nieuwe positionering en internationale groei ambities
-
16 sep Ikea introduceert nieuwe falafelbal
-
16 sep Kumasi opent fabriek in Ivoorkust voor cacaosap
-
16 sep Financieel topman Unilever blijft aan
-
16 sep Hoger opgeleiden kiezen het vaakst voor vegetarische maaltijden
-
16 sep 4 grote uitdagingen in de bakkerijsector en hoe de juiste software het verschil maakt
-
15 sep Meer omzet Ausnutria
-
15 sep Burgerbar bespaart tijd en geld met digitale HACCP-registratie
-
15 sep Europese markt van vlees- en zuivelvervangers groeit dankzij huismerken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan