Euroma heeft nieuwe positionering en internationale groei ambities

bron: FoodPro Network
Euroma bekend van haar kruiden en specerijen in de supermarkt presenteert een nieuwe positionering. Het betreft geen nieuwe richting, maar een duidelijk uiting wie het merk is, waar het voor staat en waar het naartoe wil.
Al meer dan 125 jaar haalt de smaakexpert kruiden en specerijen van over de hele wereld. Daarmee groeide Euroma de afgelopen jaren uit van een kruiden- en specerijenbedrijf naar een internationale speler met een veelzijdig productportfolio. Deze producten worden geproduceerd voor en samen met klanten, in co-creatie. Door de hele keten van source to plate in eigen beheer te houden verzekert Euroma klanten wereldwijd van duurzame, voedselveilige oplossingen, waarbij zij klanten volledig ontzorgen.
Mathys Boeren CEO: "Met elkaar gaan wij nu een nieuwe fase in, waarin we verder bouwen aan een sterk Euroma met duidelijke focus. Vanuit onze sterke basis in de Benelux werken we aan een ambitieus doel: uitgroeien tot de Europese leider in het ontwikkelen en produceren van smaakvolle producten op basis van kruiden en specerijen."
Op internationaal gebied zit het groeipotentieel wat Euroma betreft in seasonings, batters, coatings, dressings, sauzen en marinades met bestaande en nieuwe partners. Marloes Akerboom, Marketing Manager bij Euroma: "Onze jarenlange ervaring maakt dat we voorop lopen in receptuurontwikkeling, verpakkingen en markttrends. We ontwikkelen elk product op maat. Daarmee heb je aan ons een stevige partner met wie je componenten of eindproducten maakt die opvallen."
De nieuwe positionering van Euroma is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Buro Winnen. Op basis van een heldere diagnose zijn merkidentiteit en groeistrategie samengebracht in een krachtig merk met een herkenbare belofte. De visuele stijl sluit bovendien aan bij de ambities en de rijke geschiedenis van Euroma. Joost Verhoeff, merkstrateeg bij burowinnen: "Samen met Euroma hebben we zorgvuldig duidelijkheid aangebracht. Over wie het is, waar het voor staat en waar het naartoe wil. Geen ander merk, maar een scherpere versie van zichzelf. Met de ruimte om de ambities waar te gaan maken."
Laatste nieuws
-
16 sep Colruyt rolt eerste slimme winkelwagen uit
-
16 sep Euroma heeft nieuwe positionering en internationale groei ambities
-
16 sep Ikea introduceert nieuwe falafelbal
-
16 sep Kumasi opent fabriek in Ivoorkust voor cacaosap
-
16 sep Financieel topman Unilever blijft aan
-
16 sep Hoger opgeleiden kiezen het vaakst voor vegetarische maaltijden
-
16 sep 4 grote uitdagingen in de bakkerijsector en hoe de juiste software het verschil maakt
-
15 sep Meer omzet Ausnutria
-
15 sep Burgerbar bespaart tijd en geld met digitale HACCP-registratie
-
15 sep Europese markt van vlees- en zuivelvervangers groeit dankzij huismerken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan