Nestlé wil wereldwijd 16.000 banen schrappen

Nestlé heeft plannen aangekondigd om 16.000 banen te schrappen. De stap komt onder leiding van de nieuwe CEO Philipp Navratil, die Laurent Freixe opvolgde. De CEO zei dat er 12.000 managementposities geschrapt zouden worden, naast nog eens 4.000 banen die al geschrapt waren in de productie en de toeleveringsketen. Met ongeveer 277.000 werknemers wereldwijd, betekenen deze bezuinigingen een aanzienlijke herstructureringsinspanning.

Het bedrijf heeft moeite om de omzetgroei te herstellen en de aandelenkoers op te krikken door stijgende kosten en schulden, onder druk van beleggers.

Nestlé verhoogde ook haar kostenbesparingsdoelstelling naar 3 miljard Zwitserse frank (3,2 miljard euro) tegen het einde van 2027. Navratil zei dat het belangrijk is om een prestatiegerichte cultuur te stimuleren.

Laatste nieuws