Beyond Meat introduceert premium verpakkingsontwerp en nieuwe chicken style producten

Beyond Meat heeft vandaag een opvallend nieuw verpakkingsontwerp onthuld, dat de komende maanden over het volledige retail-assortiment in Europa wordt uitgerold. Beyond Hack is het eerste product met het vernieuwde ontwerp en ligt deze week bij een select aantal retailers in Nederland in de schappen.

Het nieuwe ontwerp onderstreept de toewijding van Beyond Meat aan voortdurende innovatie en zorg voor het milieu. De trays bestaan nu voor 35% uit gerecycled plastic en zijn ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden gerecycled. De nieuwe verpakking gebruikt minder materiaal voor etiketten en bevat meer gerecycled materiaal – allemaal belangrijke stappen richting een hogere recyclebaarheid.

De nieuwe look straalt premiumkwaliteit uit en zorgt voor maximale impact in het supermarktschap. De levendige grasgroene kleur weerspiegelt de toewijding van Beyond Meat aan plantaardige ingrediënten, terwijl de smakelijke productfotografie centraal staat op de verpakking en de smaak en kwaliteit benadrukt waar het merk om bekend staat.

“We zijn verheugd dat we met ons nieuwe verpakkingsontwerp niet alleen de recyclebaarheid, maar ook de merkbekendheid en de aantrekkingskracht in het schap voor consumenten en retailers in heel Europa kunnen versterken,” aldus Bente van Dam-Vernooij, Packaging Design & Development Manager EMEA bij Beyond Meat. “Het vernieuwde ontwerp zorgt voor betere zichtbaarheid in het schap en vermindert het materiaalgebruik. Zo kunnen consumenten de beste keuze maken voor zichzelf, de planeet en de dieren. Tegelijkertijd bieden we een modernere en aantrekkelijkere uitstraling die de heerlijke smaak centraal zet binnen ons merk.

Ondersteund door onderzoek blijkt uit onafhankelijke consumententests* dat het nieuwe ontwerp tot de top 5% behoort van meer dan 1.700 herontwerpen**. Consumenten beoordeelden het ontwerp consequent als bovengemiddeld op impactvolle uitstraling, smakelijke presentatie en duidelijke etikettering. Dit bevestigt Beyond Meat’s aanpak op het gebied van zowel vorm als functie en toont aan dat het merk duidelijk de voorkeur geniet boven de concurrentie.”

Vernieuwde Beyond Chicken-Style producten

De Beyond Chicken-Style Tenders en Beyond Chicken-Style Burgers zijn vanaf eind oktober verkrijgbaar in de retail, met een vernieuwd recept en een frisse, nieuwe verpakking. Beide overheerlijke producten bevatten meer vezels en zijn goudbruin en knapperig van buiten, terwijl ze van binnen mals en sappig blijven.

De nieuwe verpakking van Beyond Meat is ontwikkeld in samenwerking met Equator Design, een internationaal merk- en verpakkingsontwerpbureau dat bekendstaat om het creëren van gedurfde en onderscheidende merkidentiteiten. Beyond Hack is deze week verkrijgbaar bij geselecteerde vestigingen van Albert Heijn, Jumbo en bij Picnic, terwijl het volledige assortiment in de komende maanden stapsgewijs wordt uitgerold. De vernieuwde Beyond Chicken-Style Tenders zijn vanaf eind oktober beschikbaar bij Picnic en Crisp, en de Beyond Chicken-Style Burgers volgen eind november bij geselecteerde vestigingen van Jumbo en via Picnic, Crisp en Flink. De producten zijn in de retail te vinden in de diepvries- en koelafdeling.

Laatste nieuws