Minder vraag naar Kraft Heinz producten
bron: FoodPro Network
Kraft Heinz heeft zijn verkoopverwachting voor dit jaar verlaagd. Het bedrijf kampt met minder vraag naar zijn snacks en andere producten. Consumenten die op de kosten letten, zijn te midden van de grote economische onzekerheid overgestapt op goedkopere huismerken.
Vooral in Noord-Amerika vallen de verkopen van Kraft Heinz tegen. Voor heel dit jaar gaat het bedrijf nu uit van een omzetdaling van 3 tot 3,5 procent, gecorrigeerd voor effecten van bijvoorbeeld overnames. Eerder werd er nog rekening mee gehouden dat de afname mogelijk maar 1,5 procent zou bedragen.
Kraft Heinz heeft moeite investeerders te overtuigen van zijn plannen om zich op te splitsen in twee afzonderlijke bedrijven.
Het is de bedoeling dat er één bedrijf komt voor de sneller groeiende internationale merken, waaronder sauzen zoals Heinz-ketchup en Philadelphia-roomkaas. In het andere bedrijf komen de lastiger verkopende Amerikaanse producten.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
07 nov Consumenten geven minder uit aan voeding
-
07 nov Arla investeert 59,4 miljoen in extra productiecapaciteit voor roomkaas
-
07 nov Aptean Food & Beverage ERP versterkt de AGF-industrie
-
07 nov Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
06 nov Tony's Chocolonely eigenaar nieuwe aandeelhouder Fish Tales
-
06 nov Handboek Nieuwe voedingsmiddelen
-
06 nov Barry Callebaut verwacht lagere verkoop door hoge cacaoprijzen
-
06 nov Acties en prijsverlagingen helpen McDonald's aan omzetgroei
-
06 nov Jumbo roept glutenvrije spaghetti terug
-
06 nov Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan