Minder vraag naar Kraft Heinz producten

Kraft Heinz heeft zijn verkoopverwachting voor dit jaar verlaagd. Het bedrijf kampt met minder vraag naar zijn snacks en andere producten. Consumenten die op de kosten letten, zijn te midden van de grote economische onzekerheid overgestapt op goedkopere huismerken.

Vooral in Noord-Amerika vallen de verkopen van Kraft Heinz tegen. Voor heel dit jaar gaat het bedrijf nu uit van een omzetdaling van 3 tot 3,5 procent, gecorrigeerd voor effecten van bijvoorbeeld overnames. Eerder werd er nog rekening mee gehouden dat de afname mogelijk maar 1,5 procent zou bedragen.

Kraft Heinz heeft moeite investeerders te overtuigen van zijn plannen om zich op te splitsen in twee afzonderlijke bedrijven. 

Het is de bedoeling dat er één bedrijf komt voor de sneller groeiende internationale merken, waaronder sauzen zoals Heinz-ketchup en Philadelphia-roomkaas. In het andere bedrijf komen de lastiger verkopende Amerikaanse producten.

 

Bron: ANP

Laatste nieuws