Jumbo gaat flink investeren
12 apr 2016 12:37
bron: foodpro
bron: foodpro
VEGHEL – Jumbo gaat flink investeren, met name in de bestaande winkels en de online verkoop. Met de extra investeringen is een bedrag van ongeveer € 25 miljoen gemoeid. Aldus topman Ton van Veen in een interview met het FD.
De investeringen zijn het resultaat van goede resultaten rond de Kerstperiode en Pasen. Jumbo groeide in die periode volgens van Veen substantieel harder dan de rest van de markt.
Jumbo kondigde eerder ruim €100 miljoen te investeren. Dit wordt nu dus € 125 miljoen. Van Veen laat in het interview tevens weten dat de nettowinst met bijna 60 procent is gestegen. Van € 26,8 miljoen in 2014 naar € 42,6 miljoen vorig jaar.
Van Veen verwacht over 2016 een (nog) beter resultaat.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan