Nestlé verdient €4 miljard aan online verkopen
bron: foodpro
VEVEY - Nestlé zette al vroeg in op de verkoop via het internet. De eerste Nespresso site werd in 1996 gelanceerd en sinds 1998 verkoopt het bedrijf al online. Hiermee was het één van de eerste spelers in de voedingsmiddelenindustrie. Nestlé verdient een goede boterham aan online: €4 miljard aan verkopen. Zo'n 5 procent van de netto-omzet.
Nestlé startte in 2012 al met een ‘Digital Accelaration Team’. Een team dat de social media bewaakt. Inmiddels zijn de social media teams van Nestlé wereldwijd verspreid. Belangrijk hierbij is interactie met de klant. Wanneer het social media team van Nestlé een ontevreden klant signaleert speelt het hier gelijk op in door contact op te nemen met de lokale vestiging van bijvoorbeeld een Nespresso winkel.
Nestlé is het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld. Het hoofdkantoor staat in Vevey, Zwitserland.
Nestlé produceert onder andere (oplos)koffie, bronwater, bouillon, ijs, (chocolade)melk, chocolade, pasta, yoghurt, ontbijtgranen, melkderivaten (zoals melkpoeders) en babyvoeding.
Volgens de Fortune Global 500 was Nestlé in 2010 's werelds meest winstgevende onderneming. Bij het bedrijf werken circa 340.000 medewerkers.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan