Hema claimt hoger marktaandeel in de food
22 apr 2016 08:31
bron: foodpro
bron: foodpro
AMSTERDAM – Voor warenhuis Hema was 2015 een succesvol jaar. Hema slaagde er ook in marktaandeel te winnen binnen de voedingsindustrie. Aldus cijfers gepubliceerd door het concern.
In de cijfers geeft Hema aan meer klanten te trekken. Met name de verkopen via de webshop stegen aanzienlijk (+25 procent) De totale omzet van Hema kwam uit op ruim €1,1 miljard (+6%) .
Volgens topman Tjeerd Jegen heeft Hema sinds 2008 niet meer zo’n sterke omzetgroei genoteerd. ‘Hierdoor kunnen we onze blik richten op de toekomst van Hema en dat is groei. Hoewel we in 2015 goede voortgang hebben geboekt, is er nog veel werk aan de winkel om zowel de operationele processen als de financiële resultaten te verbeteren.’ aldus Jegen in diverse media.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan