Online klant supermarkt geeft veel meer uit
08 aug 2016 08:35
bron: foodpro
bron: foodpro
DONGEN – Consumenten die online winkelen bij een supermarkt geven gemiddeld veel meer uit. Online bestellers geven gemiddeld 22 procent meer uit aan boodschappen, aldus onderzoeksbureau GfK.
Uit de cijfers van GfK blijkt ook dat deze groep consumenten in het tweede kwartaal van 2016 bijna 30 procent van hun totale bestedingen online plaatsen. Vorig jaar lag dat percentage nog op 24,3 procent. De totale online omzet in de supermarktbranche is in het tweede kwartaal gegroeid naar 2,1 procent.
Vorig jaar lag dat in hetzelfde kwartaal nog op 1 procent.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan