Voedselkeurmerken gaan krachten bundelen
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - De verschillende keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade gaan samenwerken tijdens de landelijke promotieweken. Dit hebben de organisaties zelf bekendgemaakt. Het doel van deze overkoepelende campagne is om consumenten te stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen.
De vijf keurmerkorganisaties staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur en streven gezamenlijke doelen na. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties onder andere supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen. Al een aantal jaar organiseren de keurmerkorganisaties afzonderlijk van elkaar promotieweken en campagnes.
In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes heeft zij het over duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol en verantwoorde zalm, 3 sterren Beter Leven kip en Fairtrade bananen.
De gezamenlijke campagne van de keurmerken start vandaag.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan