Nestlé: afbeelding rundvlees van soepverpakking
bron: FoodPro Network
VEVEY - Nestlé heeft de verpakking van een bouillon van Maggi aangepast na een petitie van Foodwatch over misleiding. Op de verpakking stond een plaatje van rundvlees, terwijl het product slechts 1,1% rundvet bevat. Het gaat hierbij enkel om producten in Frankrijk, aldus de Franse tak van Foodwatch.Foodwatch vond de verpakking van Maggi bouillon ‘Saveur à l’ancienne bœuf-carottes' misleidend. “Als er geen of maar weinig rundvlees in de soep zit vinden we dat Nestlé dit niet op de voorkant van de verpakking mag zetten”, aldus Foodwatch al in 2014 toen er een petitie gelanceerd werd.
Daarnaast stond er op het product vermeld dat het een ‘traditioneel’ recept zou zijn. Foodwatch geeft aan dat de soep niet ‘traditioneel’ mag worden genoemd omdat er drie smaakversterkers in het product zitten.
Foodwatch startte in 2014 een campagne met een petitie om de verpakking aan te passen, hierbij werden rond de 15000 handtekeningen ingezameld.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan