Heineken maakt meer winst in 2016
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken maakte in 2016 weer meer winst met een hogere omzet. Met name in Mexico en Vietnam wist het bedrijf de verkopen op te voeren, maar ook in andere markten won Heineken aan populariteit en marktaandeel. De brouwer verwacht over 2017 ook goede resultaten.
20,8 miljard euro
Heineken voerde de bierverkopen afgelopen jaar met 3 procent op naar ruim 200 miljoen hectoliter. De omzet steeg daarbij naar 20,8 miljard euro, tegen 20,5 miljard euro een jaar eerder. Op eigen kracht noteerde Heineken een plus van 4,8 procent. De nettowinst steeg met 2,5 procent naar 2,1 miljard euro.
Overnames
Voor 2017 voorziet Heineken verdere omzet- en winstgroei, geholpen ook door voorgestelde overnames in Brazilië en het Verenigd Koninkrijk. Heineken bereikte onlangs een akkoord met de Japanse bierbrouwer Kirin over de overname van diens activiteiten in Brazilië. Daarnaast stemden aandeelhouders van kroeguitbater Punch Taverns onlangs in met de overname van het Britse bedrijf door Heineken. Door de overname in Brazilië zal Heineken de op één na grootste bierproducent in het Zuid-Amerikaanse land worden.
Topman Jean-François van Boxmeer sprak van ''sterke resultaten". De Heineken topman benadrukte wel dat de marktomstandigheden in Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa zwaar waren. In die regio's werd als verwacht op jaarbasis iets minder bier verkocht. In Azië zag Heineken de bierverkoop met bijna 18 procent stijgen.
In Europa, de thuismarkt van Heineken, werd 0,7 procent meer bier verkocht.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan