Gezondheidsslag PepsiCo stuwt omzetten
bron: FoodPro Network
NEW YORK – Gezondere producten hebben gezorgd voor hogere omzetten bij de Amerikaanse frisdrank- en snackproducent PepsiCo. Aldus de woensdag gepubliceerde kwartaalcijfers. De omzet viel 5 procent hoger uit dan een jaar eerder.
PepsiCo verlaagde onder meer het aantal calorieën in een groot aantal van zijn frisdranken. Daarnaast werden er meer granen, groente en fruit gebruikt in de snacks van PepsiCo. Hiermee speelt de Amerikaanse producent in op de behoefte van de hedendaagse consument.
Suiker- en zoutreductie
PepsiCo kondigde in het najaar al aan het gebruik van toegevoegde suikers en zout verder te willen minderen. In 2025 wil PepsiCo dat minstens twee derde van zijn producten minder dan 100 calorieën aan toegevoegde suikers per 340 gram (12 ounce) bevatten.
PepsiCo haalt nu ongeveer de helft van zijn omzet van in totaal 19,5 miljard dollar uit gezondere producten.
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan