Wessanen daagt foodstart-ups uit tot duurzame innovatie
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Wessanen wil kleine voedingsbedrijven helpen om hun ideeën voor duurzame innovatie waar te maken. Daarom lanceert het voedingsbedrijf samen met partners Triodos Bank en ImpactHub de ‘Organic food against climate change.’
Het doel van het initiatief is om kleine ondernemingen ‘met een positieve impact op het wereldwijde voedselsysteem’ te ondersteunen. De ‘Organic food against climate change’ richt zich met name op bedrijven in de voedingsindustrie in Nederland.
“Nederland broeit volop, als het aankomt op duurzame innovatie in de foodwereld. Er zijn ontzettend veel ondernemers met waardevolle ideeën voor verbetering. Wij willen ons vermogen om hen te helpen benutten, zodat zij écht het verschil kunnen maken”, aldus manager marketing en duurzaamheid Klaus Arntz.
Wessanen wil kleine voedingsbedrijven betrekken om samen de uitdagingen van het mondiale voedselsysteem en de bijbehorende klimaatimpact aan te pakken.
Het bedrijf met het meest veelbelovende idee krijgt €10.000 plus een extra begeleidingsuren én toegang tot een breed netwerk van experts.
Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich vanaf 17 februari inschrijven op de website van Wessanen
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan