AH voert Nutri-Score online in en pleit voor landelijke invoering

28-05 11:19 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn start na de zomer met het Nutri-Score-logo bij het online assortiment. Albert Heijn wil weten wat de reacties van klanten zijn en of Nutri-Score hen helpt bij het maken van gezondere keuzes. De supermarktketen pleit tevens voor landelijke invoering van het systeem.

Eerder deze week maakten ook HAK en Iglo bekend Nutri-Score in te voeren. Albert Heijn is erg enthousiast over het systeem, na positieve ervaringen van zusterbedrijf Delhaize. Albert Heijn diende in november 2018 al een verzoek in bij het ministerie van VWS voor de goedkeuring van het voedselkeuzelogo.

Het Nutri-Score-systeem, in de basis ontstaan aan Oxford University en doorontwikkeld in Frankrijk, bestaat uit een 5-kleurenschaal met 5 letters van A (gezondste keuze) tot E (beperkt consumeren). De score wordt berekend op basis van een systeem dat rekening houdt met de totale voedingswaarde, waarbij positieve en negatieve elementen tegen elkaar worden afgewogen. Zo heeft het gehalte aan suikers, verzadigde vetzuren, calorieën en zout een negatieve invloed op de score, terwijl het gehalte aan fruit, groenten, vezels en eiwitten de score verbetert.

Ook het CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel) en de Consumentenbond hebben eerder hun voorkeur uitgesproken voor Nutri-Score.

 

Zie ook: HAK gaat als eerste in Nederland Nutri-Score invoeren

Zie ook: Ook Iglo kiest voor Nutri-Score op verpakking





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 jul Supermarkten weren kokosproducten om apen-arbeid
06 jul Duitse minister wil einde goedkoop vlees na corona-uitbraak bij slachterij
06 jul Markt voor kaas in Saoedi-Arabië groeit sterk
06 jul Maak gebruik van een gratis audit door een Air Liquide expert op het MAP-verpakkingsproces onder gemodificeerde atmosfeer
06 jul Bekijk de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe FSSC
03 jul Consumentenbond: Consumenten willen minder suiker en zout in voedingsmiddelen
03 jul Lidl voegt Nestlé producten toe aan assortiment
03 jul FrieslandCampina wil vestiging in Rijkevoort sluiten
03 jul Antibacteriële verpakking werkt minder goed voor vetter vlees
03 jul Biologisch niet per definitie gezonder
03 jul Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Sociaal korte keten initiatief Puur Betuws gaat 6 juli van start
02 jul Heerschap Groep in 2022 van Jumbo naar Albert Heijn
02 jul Schouten kijkt naar wettelijke grondslag om bandsnelheid in slachterij te kunnen verlagen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?