Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media

29-06 10:15 | bron: FoodPro Network

SEATTLE - In navolging van Unilever en Coca-Cola stopt ook Starbucks met betaalde advertenties op sociale media. Het is een reactie van de koffieketen op de haatdragende taal die volgens het bedrijf veel op sociale media te vinden is.

"Wij geloven dat er meer moet worden gedaan om gastvrije en inclusieve online gemeenschappen te creëren", aldus Starbucks zijn website. De koffieketen zegt over de haatzaaiende taal in gesprek te gaan met sociale media bedrijven en burgerrechtenorganisaties.

Starbucks zal nog wel berichten plaatsen op de socialemediaccounts, maar geen betaalde advertenties. Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.

 

Zie ook: Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

Zie ook: Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
15 jan CBS: 'Ruim 35% van de Nederlanders koopt wel eens online maaltijden'
15 jan Rouveen Kaasspecialiteiten gaat Friese schapenkaas produceren
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
15 jan Gesprekken over keurmerk 'FarmerFriendly' krijgen een vervolg
15 jan Paper wijzigingen IFS Food versie 7
15 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
15 jan Geef je winkel, showroom en kantoorruimte een frisse uitstraling met een MasterTop-polyurethaan gietvloer met BREEAM A+ classificatie
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
14 jan HEMA verliest wekelijks 10 miljoen euro en schort bestellingen op
14 jan Fors minder bier gedronken in 2020
14 jan Kabinet in gesprek met werkgevers en bonden over 'coronaverlof' voor ouders
14 jan Schouw Informatisering sluit zich aan als kennispartner bij FoodPro Network
14 jan CryoHub to share results of implementation of innovative energy storage technique
14 jan Hoe vanzelfsprekend is traceerbaarheid in uw keten?
13 jan Zoutgehalte van brood lag in 2020 ruim onder de wettelijke norm
13 jan Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown
13 jan PwC onderzoekt kostprijsmodel en tariefstelsel van NVWA
13 jan Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
13 jan Hoe hygiĆ«neproblemen in de voedingsmiddelenindustrie voorkomen?
13 jan 12 Tips tegen voedselfraude
12 jan Voedingsmiddelen werden gemiddeld 2 procent duurder in 2020
12 jan DSM en TU Delft zetten lab op voor kunstmatige intelligentie
12 jan Nederlanders lieten in 2020 bijna de helft vaker boodschappen bezorgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?