Amazon stopt met kassaloze winkels: mensen doen nog altijd bijna al het werk
bron: FoodPro Network
Amazon stopt met het gebruik van Just Walk Out-technologie in zijn kassaloze supermarkten. Het systeem moest winkelen automatiseren, maar in de realiteit moesten werknemers in India handmatig video’s bekijken om te zien wie wat kocht.
In de winkel pak je de boodschappen en stap je naar buiten zonder aan een kassa te betalen. Een systeem van camera’s en sensoren moet bijhouden wat je allemaal pakt, waarna je automatisch betaalt. De helft van Amazons Fresh supermarkten is uitgerust met de technologie.
Amazon stopt nu met het concept volgens The Information. Dat komt omdat de apparatuur die nodig is om shoppers te tracken heel duur is. Ook werkt de technologie niet goed genoeg. Volgens The Information wordt veel van het werk niet gedaan door het systeem, maar door meer dan 1.000 medewerkers in India die video’s handmatig bekijken en labelen.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat slechts 50 per 1.000 verkopen handmatig moesten worden nagekeken. Volgens The Information haalde Amazon dat doel helemaal niet. Het systeem werkt slechts 30 procent van de tijd, wat betekent dat 700 van de 1.000 verkopen door mensen moeten worden nagekeken. Amazon zelf ontkent dit.
In plaats van Just Walk Out gaat Amazon Dash Carts implementeren. Dat is een scanner in je winkelwagen, waar je zelf aankopen op scant terwijl je winkelt. Amazons winkels krijgen ook weer zelfscankassa’s.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan