Colruyt Group ziet omzet stijgen, winst dalen

HALLE - Colruyt Groep heeft het afgelopen halfjaar zijn omzet zien stijgen, ondanks de toegenomen concurrentie op de Belgische foodretailmarkt.

In de eerste helft van het boekjaar is de vergelijkbare omzet van Colruyt Group gestegen met 3,7% tot meer dan 4,4 miljard euro. Het marktaandeel van Colruyt steeg in het eerste halfjaar tot 31,89%.

Prijs & promotiedruk

De Colruyt Group zag zijn brutowinstmarge echter dalen van 26,2% naar 25,7%. Deze daling is te wijten aan de toegenomen prijs & promotiedruk in de sector, aldus het bedrijf. Colruyt reageerde steeds consequent met prijsdalingen. De keten geeft immers de garantie op de laagste prijzen. 

Look & feel

Colruyt blijft ook de komende periode inzetten op winkeluitbreidingen en vernieuwingen. Liefst 29 winkels van de keten kregen al een nieuwe 'look & feel'. Tegelijkertijd blijft het bedrijf onverminderd investeren in medewerkers, efficiëntie, duurzaamheid en veranderingsprojecten.





Laatste nieuws