Colruyt Group ziet omzet stijgen, winst dalen
bron: FoodPro Network
HALLE - Colruyt Groep heeft het afgelopen halfjaar zijn omzet zien stijgen, ondanks de toegenomen concurrentie op de Belgische foodretailmarkt.
In de eerste helft van het boekjaar is de vergelijkbare omzet van Colruyt Group gestegen met 3,7% tot meer dan 4,4 miljard euro. Het marktaandeel van Colruyt steeg in het eerste halfjaar tot 31,89%.
Prijs & promotiedruk
De Colruyt Group zag zijn brutowinstmarge echter dalen van 26,2% naar 25,7%. Deze daling is te wijten aan de toegenomen prijs & promotiedruk in de sector, aldus het bedrijf. Colruyt reageerde steeds consequent met prijsdalingen. De keten geeft immers de garantie op de laagste prijzen.
Look & feel
Colruyt blijft ook de komende periode inzetten op winkeluitbreidingen en vernieuwingen. Liefst 29 winkels van de keten kregen al een nieuwe 'look & feel'. Tegelijkertijd blijft het bedrijf onverminderd investeren in medewerkers, efficiëntie, duurzaamheid en veranderingsprojecten.
Laatste nieuws
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
26 apr Torenhoge verwachtingen voor verticale landbouw
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan