Recordomzet voor brouwer Bavaria na forse investeringen in marketing
bron: FoodPro Network
LIESHOUT - Bierbrouwer Bavaria heeft 2017 afgesloten met een recordomzet. Bavaria, dat het afgelopen jaar de nodige investeringen deed om verder te kunnen groeien, zag de omzet met 6,5 procent groeien tot 659 miljoen euro. De winst van de brouwer viel, mede door gestegen kosten, wel lager uit. De brouwer investeerde flink in merken als Swinckels', Rodenbach, Palm en Brugge Tripel. Bavaria sprak zelf van een uitdagend jaar.
De brouwer kampte in Nederland met een toenemende concurrentie op het gebied van alcoholvrij bier, promotiedruk in supermarkten en kortingsdruk in de horeca. Bovendien waren er "uitdagingen" door de brexit en overheidsreguleringen in Afrika en Azië.
Bestuursvoorzitter Jan-Renier Swinkels van het familiebedrijf sprak over een tussenjaar, na de vele veranderingen in 2016 waarin het bedrijf de nodige overnames deed en samenwerkingsverbanden sloot. Daarvan zal de brouwer de komende tijd de vruchten gaan plukken, aldus de topman.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
26 apr Torenhoge verwachtingen voor verticale landbouw
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan