Omzetgroei van 10,1 procent voor Kraft Heinz
bron: FoodPro Network
CHICAGO - Kraft Heinz heeft in het tweede kwartaal van 2022 een netto-omzet gerealiseerd van 6,55 miljard dollar. Dat is 0,9% minder dan in de vergelijkbare periode van 2021.
De omzetdaling hangt samen met desinvesteringen die een impact hebben van 9,3%. Daarnaast is er een negatief effect van 1,7% door wisselkoersen. De organische omzetgroei bedraagt 10,1% met 12,4% hogere prijzen en een daling van 2,3% in het afzetvolume.
Het aangepast bedrijfsresultaat EBITDA daalde met 10,9% tot 1,5 miljard dollar. Daarbij wordt 5,9% verklaard door een ongunstig effect van desinvesteringen en 1,1% door valuta-ontwikkelingen. De resterende daling komt door kosten in grondstoffen en extra kosten voor inkoop, logistiek en productie.
De nettowinst van het Amerikaanse voedingsconcern over het kwartaal bedraagt 265 miljoen dollar, tegen een verlies van 25 miljoen dollar in de vergelijkbare periode in 2021. Dat is met name een gevolg van lagere kosten voor rente en belastingen.
Laatste nieuws
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
26 apr Torenhoge verwachtingen voor verticale landbouw
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan