Cloetta werkt met plantaardige ingrediënten aan kleinere CO2-voetafdruk

bron: FoodPro Network
Cloetta, onder andere producent van de snoep- en kauwgommerken Red Band, Venco en Sportlife, wil via de transitie naar veganistische producten de CO2-voetafdruk verkleinen. Het research- en developmentteam van Cloetta in Roosendaal neemt internationaal de leiding in de overstap naar plantaardige ingrediënten.
Cloetta wil de CO2-uitstoot in 2030 ten opzichte van 2019 met 46% hebben verminderd. Het bedrijf wil dit niet alleen bereiken met de bouw van de nieuwe, volledig elektrische en energieneutrale productielocatie in Roosendaal, maar ook door het dierlijke eiwit gelatine in de snoep te vervangen door plantaardige ingrediënten.
Cloetta verkoopt snoep, kauwgom en pastilles in meer dan 60 landen. De omslag naar plantaardige alternatieven kan 12% bijdragen aan de totale beoogde reductie in CO2-uitstoot. In 2019 was 12% van alle Cloetta producten vegan. Van de winegums en dropjes is inmiddels al meer dan 50% veganistisch, meer dan 30% van het totale snoepaanbod is al vegan en ongeveer 60% is vegetarisch.
Meer over
Laatste nieuws
-
26 mrt Dekamarkt en Plus stoppen met laagste prijsbeloftes
-
26 mrt 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
26 mrt Voedingsindustrie krijgt mogelijkheden voor kortere opleidingstrajecten medewerkers
-
26 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
26 mrt Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
-
25 mrt Voedselverspilling bij meetings en lunches
-
25 mrt Vandemoortele neemt de Europese margarine- en spreadsdivisie van Bunge over
-
25 mrt DSM-Firmenich, Nutricia en FrieslandCampina vroegen veel octrooien aan
-
25 mrt Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%
-
25 mrt Spadel investeert in Something & Nothing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan