Royal A-ware en Albert Heijn verduurzamen AH-zuivelhuismerk
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Zuivelproducent Royal A-ware en Albert Heijn hebben een overeenkomst getekend voor een duurzamere en transparantere productieketen voor zuivelproducten. De bedrijven zijn op zoek naar melkveehouders die zich bij het initiatief willen aansluiten.
Het initiatief voor een verdere verduurzaming van de productieketen van zuivel vindt plaats vanuit drie pijlers: koe, bodem en boer. Het programma wordt tussen 2018 en 2020 stapsgewijs ingevoerd, aldus Royal A-ware.
Constantijn Ninck Blok, Vice President Merchandising & Sourcing bij AH: “Met deze verdergaande ketensamenwerking maken wij samen met geïnteresseerde melkveehouders een flinke stap in het verder verduurzamen van ons zuivelschap. Wij hopen hiermee langdurige relaties aan te kunnen gaan met de melkveehouders die voor ons kiezen.”
Jan Anker, CEO van Royal A-ware: “Deze ontwikkelingen passen in de strategie van Royal A-ware om samen met onze melkveehouders melkstromen verder te verduurzamen en deze samen met onze ketenpartners tot meerwaarde te brengen in de markt.”
Lees het hele persbericht hier.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan