Royal A-ware en Albert Heijn verduurzamen AH-zuivelhuismerk

ZAANDAM - Zuivelproducent Royal A-ware en Albert Heijn hebben een overeenkomst getekend voor een duurzamere en transparantere productieketen voor zuivelproducten. De bedrijven zijn op zoek naar melkveehouders die zich bij het initiatief willen aansluiten.

Het initiatief voor een verdere verduurzaming van de productieketen van zuivel vindt plaats vanuit drie pijlers: koe, bodem en boer. Het programma wordt tussen 2018 en 2020 stapsgewijs ingevoerd, aldus Royal A-ware.

Constantijn Ninck Blok, Vice President Merchandising & Sourcing bij AH: “Met deze verdergaande ketensamenwerking maken wij samen met geïnteresseerde melkveehouders een flinke stap in het verder verduurzamen van ons zuivelschap. Wij hopen hiermee langdurige relaties aan te kunnen gaan met de melkveehouders die voor ons kiezen.”

Jan Anker, CEO van Royal A-ware: “Deze ontwikkelingen passen in de strategie van Royal A-ware om samen met onze melkveehouders melkstromen verder te verduurzamen en deze samen met onze ketenpartners tot meerwaarde te brengen in de markt.”

Lees het hele persbericht hier.





Laatste nieuws