Colruyt Group presteert beter dan verwacht
bron: FoodPro Network
HALLE - Onder meer dankzij een sterke eindsprint kon Colruyt Group het afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Ook de marges bleven tegen de verwachtingen in op peil. De onlineomzet groeide door naar de 370 miljoen euro en is nu goed voor 5% van de totale omzet.
De omzet van Colruyt Group steeg in het gebroken boekjaar 2017/18 met 3,4% naar meer dan 9 miljard euro. Het gaat hierbij om cijfers zonder de vorig jaar verkochte foodserviceafdeling Pro à Pro. De omzetgroei bij de supermarktketen is met name te danken aan stijgende prijzen, een uitbreiding van de verkoopmeters en organische groei, aldus Colruyt.
Colruyt wijst er daarnaast op dat het aandeel van de huismerken verder is toegenomen, mede door prijsverhogingen bij de nationale merken. Maar ook het negatieve effect van grensaankopen neemt toe sinds de invoering van de accijnsverhoging op alcohol.
Bron: Colruyt
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan