20 procent meer omzet voor PepsiCo
14 jul 2021 10:55
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
PURCHASE - Het Amerikaanse bedrijf PepsiCo heeft in het tweede kwartaal van 2021 een omzetgroei van 20,5% genoteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Gemeten over de eerste 6 maanden boekte het bedrijf achter merken als Pepsi, Tropicana, Lay's en Quaker 14,1% meer omzet vergeleken met de eerste helft van 2020.
Dat komt naar voren uit de gepresenteerde kwartaalcijfers. Met name de verkoop van frisdrank dreef de omzet omhoog, met name in Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Afrika. De verkoop van Quaker-producten als muesli, cruesli en havermout daalde het afgelopen kwartaal.
PepsiCo ligt naar eigen zeggen op koers om over heel 2021 een omzetgroei van 6% te halen.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan