Starbucks opent kassaloze winkel met Amazon Go

22-11 08:59 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - In New York hebben Amazon en Starbucks samen een hoogtechnologische kassaloze Starbucks vestiging geopend. 

Op 59th Street in Manhattan is voortaan een Starbucks Pickup-afhaalcafé met Amazon Go-winkel te vinden. Starbucks gebruikt de kassaloze scantechnologie van Amazon zodat mensen snel een koffie of een snack kunnen kopen, zonder langs de kassa te hoeven.

Klanten kunnen aan de balie hun Starbucks-koffie afhalen die ze eerder via de app bestelden of iets te eten kopen in de geïntegreerde Amazon Go winkel. Om die winkel binnen te gaan, moeten ze zich wel eerst aanmelden met hun Amazon Prime-account. Dat kan met een QR-code in de app, maar gebeurt ook steeds vaker met je handpalm. Met Amazon One koppelt Amazon betaalgegevens aan de handafdruk van consumenten. 

Ook consumptie ter plaatse is mogelijk. Naast de displays met eten zijn er zitplaatsen, grotere cabines voor vergaderingen en solo-eetcabines voor wie er wil werken of studeren. Extra koffie kunnen bezoekers bestellen via de Starbucks-app of bij een barista in de winkel.

“Het is een proof of concept waar we allebei van leren,” aldus Kathryn Young, senior vice president voor wereldwijde groei en ontwikkeling bij Starbucks, tegen CNBC. In het komende jaar staan nog twee soortgelijke winkelopeningen op de planning. Sinds de coronapandemie zoekt de koffieketen naar gedigitaliseerde, contactloze en goedkopere manieren om consumenten van koffie te voorzien. Starbucks sloot in anderhalf jaar tijd 400 winkels, maar opende in steden wel meer afhaallocaties en zet sterk in op online.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 dec Kellogg’s ontslaat 1.400 stakende medewerkers
09 dec McCain Foods neemt minderheidsbelang in Strong Roots
09 dec Vleessector wil aan de slag met CO2-voetafdruk
09 dec Personeelstekorten bereiken recordhoogte
09 dec Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
09 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
08 dec Rendierbezorgrobot brengt boodschappen én kerstmuziek (video)
08 dec Brussel wil dat maaltijdbezorgers hun koeriers vast in dienst nemen
08 dec Medewerkers distributiecentra Tesco dreigen met staking
08 dec Primeur voor Coop: eerste supermarkt met duurzame producten Onze Markt
08 dec Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
08 dec Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
08 dec Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
07 dec Printer voor vleesvervangers bijna gereed
07 dec Prijs voeding stijgt met 1,1 procent
07 dec Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op
07 dec Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
07 dec Kostenefficiëntie verhogen in de Agri&Food sector, dankzij data
06 dec Supermarktketen in Kroatië accepteert online betalingen in cryptomunten
06 dec HAS Hogeschool ontwikkelt 6 nieuwe minors
06 dec Gebruik van robots in de voedingsindustrie gaat verder toenemen
06 dec Omzetrecord voor gemeentelijke IJsselmeervisafslag Urk
06 dec SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek
06 dec Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
06 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?