Thuisbezorgd.nl vergroot inzet voor duurzame verpakkingen tijdens UEFA-finales deze zomer

02-06 13:43 | bron: FoodPro Network

EINDHOVEN - Tijdens de UEFA-finales zal Thuisbezorgd voor het eerst exclusief duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Om het gebruik van wegwerp plastic verpakkingen te verminderen, werkt het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, samen met UEFA, PepsiCo en Heineken aan dit initiatief voor milieuvriendelijke verpakkingen. 

Fans die de finale van de UEFA Women's Champions League bijwonen in Eindhoven op 3 juni, ontvangen hun bestelde maaltijden in herbruikbare verpakkingen. Deze verpakkingen worden na de wedstrijd ingeleverd en schoongemaakt, zodat deze hergebruikt kunnen worden voor toekomstige evenementen. In totaal verwacht Just Eat Takeaway.com bij dit evenement hierdoor meer dan 20.000 wegwerpverpakkingen te vervangen voor een herbruikbaar alternatief*.

Deze test maakt deel uit van de bredere strategie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen van Just Eat Takeaway.com om duurzame alternatieven te vinden voor verpakkingen van afhaal- en bezorgmaaltijden. Sinds 2021 werkt Just Eat Takeaway.com samen met verschillende leveranciers van herbruikbare verpakkingen om dit systeem te testen voor maaltijdbezorging.

Tijdens de andere drie UEFA finale-wedstrijden werkt Just Eat Takeaway.com samen met de Engelse startup Notpla. Als onderdeel van de samenwerking tussen Just Eat Takeaway.com en UEFA worden meer dan 175.000 biologisch afbreekbare verpakkingen van Notpla beschikbaar gesteld aan voetbalfans die de Champions League-finale in Istanbul, de Europa League-finale in Boedapest en de Conference League-finale in Praag bijwonen, met als doel plastic vervuiling tegen te gaan. Deze kartonnen verpakking, gecoat met zeewier, is plasticvrij, recyclebaar, composteerbaar en kan op biologische wijze afbreken binnen enkele weken, net zoals een appel. Just Eat Takeaway.com werkt sinds 2018 samen met Notpla en inmiddels zijn de duurzame verpakkingen beschikbaar voor restaurant partners in acht Europese landen waaronder Nederland.

Voor meer informatie over de strategie van Just Eat Takeaway.com op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, waaronder dit duurzame initiatief, klik hier.

 

Bron: Thuisbezorgd





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 sep 2024: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
22 sep Zuivelproducten en groenten dalen in prijs
22 sep Een derde Nederlanders kiest vaker voor vis in plaats van vlees vanwege duurzaamheid
22 sep Berekening van Nutri-Score op de verpakking
22 sep Help risico's te beperken, geld te besparen en omzet te verhogen met ERP-software voor voedsel en dranken
22 sep Maak impact als Adviseur QA
21 sep Supermarkten klagen over te lage vergoeding voor statiegeldflessen
21 sep Nederlandse kottervisserij draait weer met verlies
21 sep Carrefour doet overname in Spanje
21 sep Aardappelen van PLUS standaard biologisch
21 sep VanDrie Group en F&F tekenen overeenkomst over samenwerking
21 sep De nieuwste concepten van Albert Heijn in Arnhem
21 sep IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
21 sep Wil jij, net zoals Johan, iedere dag impact maken in de foodsector?
20 sep BelgiĆ« moet vele miljoenen innen van multinationals na taksvonnis
20 sep Bietencampagne weer gestart
20 sep Jumbo wil naar 50 winkels in BelgiĆ«
20 sep BTW op groenten en fruit en suikerbelasting is aan het nieuwe kabinet
20 sep Gratis schoolmaaltijden blijven ook in 2024 beschikbaar
20 sep Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
20 sep Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
19 sep Frankrijk en Duitsland willen krimpflatie verbieden
19 sep Nieuwe topstructuur FrieslandCampina
19 sep Kabinet reserveert 50 miljoen euro om de biologische markt te stimuleren
19 sep Voedselverspillingsgedrag veranderen met informatie over houdbaarheid op verpakkingen
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?