‘Picnic online veel goedkoper dan AH en Jumbo’
bron: FoodPro Network
UTRECHT – Online supermarkt Picnic is bij het online bestellen van boodschappen flink goedkoper dan Albert Heijn en Jumbo. Het prijsverschil bij een boodschappenlijst voor drie dagen eten voor een gezin loopt op tot €25, aldus een test die is uitgevoerd door AD.
Na het doen van nagenoeg dezelfde boodschappen betaalde het AD bij Picnic €74,50, terwijl Albert Heijn op €99,36 en Jumbo op €89,94 uitkwamen. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat Picnic geen verse doperwten verkocht. Daarnaast brengen Jumbo en Albert Heijn €8 aan statiegeld voor de gebruikte kratten in rekening, wat een deel van het prijsverschil verklaart.
De onderzoekers keken ook onder meer naar de houdbaarheidsdata van de geleverde producten. Deze waren uitstekend. Wel constateerde de krant dat de boodschappen van Picnic minder koud werden geleverd.
‘Een conclusie is niet echt te trekken. Online boodschappen doen gaat prima. Welke je dan moet kiezen? Wil je de goedkoopste, dan kies je Picnic. Verder is het een kwestie van smaak’, aldus de krant.
Laatste nieuws
-
14 mei Aldi heeft ambitieuze groeiplannen in Verenigde Staten
-
14 mei Aptean Food & Beverage ERP versterkt de AGF-industrie
-
13 mei Thuisbezorgd breidt persoonlijke verzorgingsaanbod uit met DA Drogisten en The Oh Collective
-
13 mei Bezoekersaantal koffie- en lunchketens naar 9,6 miljoen
-
13 mei Duitse kaasproductie nam met 3,2 procent toe
-
13 mei Digitaal innoveren voor een groenere, duurzame toekomst in de voedings- en drankensector
-
12 mei Inkoopalliantie van Colruyt, Superunie en Coop benoemt general manager
-
12 mei Mosselaanvoer in Yerseke een derde lager
-
12 mei Overwin receptuitdagingen van lab tot productie
-
12 mei In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan